Assalamualaikum..

Ya Allah, Kau percomelkanlah keselamatan dan kesihatanku, Kau teguhkan ketaqwaanku dan istiqamahku, jauhkanlah diriku dari diperkenakan kesedihan dan kekecewaan pada masa sekarang dan akan datang, Sesungguhnya Engkaulah Maha Pendengar.

Wahai Tuhan kami, anugerahkanlah kepada kami agar isteri kami dan anak cucu kami menjadi penyenang hati kami, dan jadikanlah kami pemimpin bagi orang2 yang bertaqwa (al-Furqan:74)

Wednesday, January 27, 2010

Kenangan Matrikulasi Kolej Mara Kulim 2003/2004

video
Masa di matrik dulu, dikalangan kami, famous lagu nh. Entah naper kali ni teringat kembali kenangan semasa di sana.. hehehehe.. rindu akan sahabat2 yang penuh ukhwah, bertemu kerana Allah dan berpisah kerana Allah.. Team nasyid Kolej mempersembahkan lagu ni semasa sambutan Minggu Penghayatan Islam KMK 2004. Mari kita sama hayati lagu nh kerana sangat bermakna. Cinta sebenar adalah cinta kepada Allah yg Esa..

Demi Cinta Suci
Album : See You D IPT
Munsyid : Unic

Pernah hatiku luka pedih
Kerana dicalari cinta penuh duri
Lemas aku dalam dilema
Kata janji manis sungguh tak bermakna

C/O :
Mencarimu kasih bagai mencari mutiara putih
Walau ke dasar lautan sanggup ku selami
Namun tak percaya apa yang telah aku terjumpa
Kau sebutir pasir tak berharga

Demi cinta yang suci
Ku rela korbankan kepentingan diri
Demi sinar bahagia
Ku hambakan diri pada-Nya yang Esa

Baru kini ku rasai nikmatnya cinta yang suci
Tiada terbanding dengan cinta yang kau beri
Ranjau yang berduri akan aku tabah menempuhnya
Menyubur iman di dalam jiwa

Demi cinta yang suci
Ku rela korbankan kepentingan diri
Demi sinar bahagia
Ku hambakan diri pada-Nya yang Esa
Demi cinta hakiki
Ku sanggup redahi apa yang terjadi

Apalah erti cinta suci
Andai janji-janji sering dimungkiri
Apalah erti cinta murni
Andai kata-kata sering didustai





Rindu kenangan kalian semua.. berdiri dari kiri, kawe, Yaasi, Zurairie Zubir. Duduk dari depan, dari kiri Muhammad Nor, Nazmi dan faiz.. Ramai lg sahabat tetapi tak dak gmbar dh heh heh..

Dari kiri, Paan, Syawal, Saujana, Apih, Mejol, Akmal dan kawe

10 comments:

insan pendidik said...

salam adham,

emm teringat nostalgia lame ye. especially dengan kekawan mmg rindu akan suasana itu. adham IP nengok cam pak lebai lak hehe

n@m@n said...

wah..teringat kat ustaz wali muda acheh

Cikgu Adham said...

salam...

IP,
wslm.. heh heh masa nh lagu tu la keh keh keh... suasana ilmu di KMK mmg seronok.. rasa jiwa nh tenang jah... tak tau kenapa.. Ada Allah nk tunjuk sesuatu kut..

Naman,
heh heh heh mmg kawe x penah miss la Usd Dr Mudawali tu.. dia org kuala kangsar, perak..

jumana said...

ustaz walimuda..xkering gusi dgr die ckp :p

paan said...

mmmg best....aku slalu jah lalu dpn KMK ms anta adik aku...tapi x masuk pun...singgah semayang kat masji dpn KMK

Cikgu Adham said...

salam..

Jumana,
yap.. mmg teringat kt ust Dr Mudawali..

Paan,
woo huhuhuu teringat sokmo

sarahfazalul said...

ustaz mudawali, surau KMK

indeed, a beautiful moment to remember =)

Cikgu Adham said...

salam,
sarahfazalul..
yap.. mmg betol huhuhuhu... keadaan suasana yg kawe fkir termantap pernah kawe lalui...

sarahfazalul said...

i want to link your blog to mine. permisi ya, pak =p

Cikgu Adham said...

owh.. taffadal.. sila kan.. ambo sgt terharu huhuhu

Popular Posts

Bismillah

Salam sayang dari kejauhan buat isteriku yang sentiasa menghitung hari untuk bertemu suaminya.

Jentera Z1000

Jentera Z1000
Satu kepuasan

Renungan