Assalamualaikum..

Ya Allah, Kau percomelkanlah keselamatan dan kesihatanku, Kau teguhkan ketaqwaanku dan istiqamahku, jauhkanlah diriku dari diperkenakan kesedihan dan kekecewaan pada masa sekarang dan akan datang, Sesungguhnya Engkaulah Maha Pendengar.

Wahai Tuhan kami, anugerahkanlah kepada kami agar isteri kami dan anak cucu kami menjadi penyenang hati kami, dan jadikanlah kami pemimpin bagi orang2 yang bertaqwa (al-Furqan:74)

Monday, November 23, 2009

Tempat kawe banjir beb

Assalamualaikum dan salam sejahtera.. Buat masa ni kawe kurang masa untuk online disebabkan suasana kelam kabut di kawasan rumah kawe di kampung Kuala Krai, kelantan..
Diantara gambar yang sempat kawe ambil kerana ditenggelami banjir heh heh..

Jalan raya yang ditenggelami air menyebabkan perhubungan terputus.. oran ramai terpaksa cari jalan alternatif untuk bergerak ke sesuatu tempat..


Gambar ini pula diambil di kawasan Guchil, Kuala Krai Kelantan.. Memang rumah di area bawah sana ditenggelami air..


Ini pula gambar yang diambil di jalan masuk SK SYP (1) kuala krai kelantan.. jalan terputus terus beb

10 comments:

sonata anak kancil said...

saban tahun sentiasa dilanda banjir...ada tak cara2 yang dilakukan supaya banjir ni dapat dielakkan? kesian tengok mereka yang dilanda banjir....

um. masyitah said...

assalamualaikum
semoga Allah membantu kalian
selamat hari raya aidil adha
kalau sudi,silakan ambil kad ucapan ya

insan pendidik said...

salam adham,

IP bersimpati dengan keadaan kampung mu itu. Berhati2 la semasa musim banjir nih.

mamaadam said...

salam cikgu..salam kenal..sayo ni pun ore kelate jugok, baru jupo blog cikgu sbb nk cari gambar banjir..pinjam gambar deh..abah saya duk k.krai jugok..bt.mengkebang..

nik awin said...

cikgu pun ada di krai juga?
selamat bercuti ya...kot la kite terserempak di econjaya nanti..boleh la angkat-angkat kening..hehehhehe

Anonymous said...

kawasan mana wak no 2 tu?--zuriah

Cikgu Adham said...

salam..

zuriah,
gmbar no2 tu bwh geretak kereta api kuala krai eh heh heh..

Nik Awin,
yap cikgu.. saya pun dok d krai.. seminggu awal cuti dr sekolah lain heh heh..

mamaadam,
wslm kenal juga heh heh.. nnt kawe kunjung2 demo plak..

insan pendidik,
wslm,yap kawe pun bersimpati.. gtu la... ni ada rahmat sebenarnya.. add hikmat tersendiri yg Allah nak beri..

Um. Masyitah,
wslm..
insyaAllah kita doa byk2 agar dipermudahkan urusan..

sonata anak kancil,
yap begini la tiap2 tahun.. kawe pun x tau la.. apa langkah nya..

Hajah Nafisah bt. Haji Md. Noor said...

ingat cuti sek ni nak balik kelantan. dah 2 tahun tak balik. kena tgk jg keadaan banjir di sana...Kesian anak2... maknya dah berjalan jauh ke Mesir...

Cikgu Adham said...

salam..
hajah Nafisah,
heh heh kena la balik sekali sekala... lama juga tu 2 thn dh x balik heh heh

Afzainizam said...

http://www.firestartingautomobil.blogspot.com/

Salam Dari kami Warga Kerja http://www.firestartingautomobil.blogspot.com/

kepada semua
Keluarga, saudara mara, sahabat handai, rakan niaga,
pelanggan dan pengunjung blog ini.
Selamat Menyambut Hari Raya Haji Aidil Adha
Selamat Menunaikan Ibadah Korban….

Salam Aidil Adha Dari Mereka Yang Menjadi Tetamu Allah..
"Aku telah menyahut seruanMu untuk menunaikan Haji, wahai Tuhanku! Sesungguhnya aku ingin mengerjakan Haji, maka permudahkanlah bagiku, maka terimalah ibadat Haji daripadaku, sahaja aku menunaikan ibadat Haji dan berihram dengannya kerana Allah Taala. Telah aku penuhi seruanMu wahai Tuhanku, telah aku penuhi seruanMu, telah aku penuhi seruanMu wahai Tuhanku, tidak ada sekutu bagiMu. Telah aku penuhi seruanMu, sesungguhnya segala puji, segala nikmat dan segala pemerintahan adalah kepunyaanMu, tidak ada sekutu bagiMu. Wahai Tuhanku! Diharamkan bagiMu rambutku dan diriku, jasadku dan semua anggotaku, daripada wangi-wangian dan perempuan serta dari semua perkara yang Engkau haramkan terhadap orang yang berihram, aku mengharapkan pertolonganMu, wahai Tuhan sekelian alam."

Jangan lupa ambil kad ucapan Salam lebaran aidil adha… pilih lah nak mana satu

Salam kenalan dari kami …ape pun kami tetap akan menziarahi blog kamu sebagai tanda nilai satu persahabatan yang terjalin … dengan respond anda….
Kami amat hargai….. salam sebuah persahabatan….

Salam buat demo sana la ni banjir ke... eeeeemmm kawe harap orang kat sana harap bersabar ye... ape pun kawe percayo orang sana pasti sentiasa tabah.... moga Allah pelihara kamu semua...

Popular Posts

Bismillah

Salam sayang dari kejauhan buat isteriku yang sentiasa menghitung hari untuk bertemu suaminya.

Jentera Z1000

Jentera Z1000
Satu kepuasan

Renungan