Assalamualaikum..

Ya Allah, Kau percomelkanlah keselamatan dan kesihatanku, Kau teguhkan ketaqwaanku dan istiqamahku, jauhkanlah diriku dari diperkenakan kesedihan dan kekecewaan pada masa sekarang dan akan datang, Sesungguhnya Engkaulah Maha Pendengar.

Wahai Tuhan kami, anugerahkanlah kepada kami agar isteri kami dan anak cucu kami menjadi penyenang hati kami, dan jadikanlah kami pemimpin bagi orang2 yang bertaqwa (al-Furqan:74)

Saturday, July 18, 2009

Kelas PJ kawe

Assalamualaikum dan salam sejahtera heh heh.. gambar semasa kelas PJ yang kawe handle bg f3. Apa yang nk kawe kongsi bersama adalah keadaan muka bumi sekolah kawe yang dikelilingi bukit.. masa ni jam 0655 waktu pertama. Keadaan masih lagi berkabus, nyaman dan menyegarkan.. Kawe suka suasana ini. Ini lah kelebihan mengajar di kawasan pedalaman yang jauh dari kesibukan kota..

Masalah yang dihadapi oleh kami adalah kawasan yang terhad untuk menjalani aktiviti PJ. Kawasan yang ada hanyalah kawasan seluas padang bola jaring (4 sukan dalam satu kawasan). Di dalam padang bola jaring itu juga terdapatnya gelanggang bola keranjang, sepak takraw dan bola tampar.. apabila berlasungnya kelas PJ, belajar akan jd berssumbat heh heh.. so terjadi lah seperti yang ada dalam gambar ni. Tengok lah keadaan pelajar kawe yang bermain bola tampar... rasanya 15 orang sebalah tu hah hah hah hah.. tp apa bleh buat...

dan satu lagi budaya pelajar kawe yang majoritinya Iban, mereka akan melakukan aktiviti bersama bercampur lelaki dan perempuan. Ini adalah kesan pergaulan di rumah panjang yang akrab seperti adik beradik.

9 comments:

imanshah said...

Fuhh awalnya kelas..kawe mas tu baru nak gerka g skolah

Cikgu Adham said...

heh heh heh ni srwk la sheikh semuanya awal dlm 1 jam.. heh heh heh... kawe 1230 dh abis sekolah sesi pagi...

n@m@n said...

sejuknya pemandangan....

Cikgu Adham said...

yap n@m@an dan Imanshah... kalo kawe naik moto ke sekolah, kabus sgt tebal dan d cermin mata kawe akan meruap huhuhuu... dan agak sejuk la heh heh heh.. kalo malam, jam 9pm pon dh sejuk huhuhuh

lintasan hati said...

bestnye pemandngn bukit2 menghijau
sejuk je rase
klu tiap2 pg hdap pemandngn tu
konfem mata kn sehat
hehe

imanshah said...

Kawe kat STAR masuk pkul 7, balik pukul 5..tok chekat nya ngaja SBP

Cikgu Adham said...

slm..

Lintasan hati,
act gtu la keadaan d cni.. namun satu je mslh dia, bila musim kemarau, akan ada pembakaran terbuka... tu budaya msyrkt d cni utk bercucuk tanam.. nnt kawe akan upload gmbar yg menunjukkan pembakaran terbuka d kapit

Imanshah,
heh heh heh mmg d SBP mencabar ckit... sebab tu kawe tak berhajat nk ngajar SBP.. kawe lebih suka keadaan yg relek... walaupon dlm keadaan relek, tp kerja setle dgn molek...

walaubgmnpun kawe respect kpd ckg SBP sebab ckg2 ni la yg memandu pelajar2 trpilihkita d malaysia utk membangunkan ummah

lalink7 said...

teringat masa PJ ngan cikgu2 masa skolah rendah dulu..
bagi arahan dari jauh..xaci tul..spatutnya kene join skali..

Cikgu Adham said...

heh heh ya ka... mcm remote control plak ya... kalo sekarang, cikgu PJ pon kena turut pakai pakaian sukan, msti berada bersama pelajar.. bukannya campak bola kpd pekajar, dan cikgu blah g wat krja lain.. kadang2 cikgu pon main sama dgn pelajar tau..

Popular Posts

Bismillah

Salam sayang dari kejauhan buat isteriku yang sentiasa menghitung hari untuk bertemu suaminya.

Jentera Z1000

Jentera Z1000
Satu kepuasan

Renungan