Assalamualaikum..

Ya Allah, Kau percomelkanlah keselamatan dan kesihatanku, Kau teguhkan ketaqwaanku dan istiqamahku, jauhkanlah diriku dari diperkenakan kesedihan dan kekecewaan pada masa sekarang dan akan datang, Sesungguhnya Engkaulah Maha Pendengar.

Wahai Tuhan kami, anugerahkanlah kepada kami agar isteri kami dan anak cucu kami menjadi penyenang hati kami, dan jadikanlah kami pemimpin bagi orang2 yang bertaqwa (al-Furqan:74)

Saturday, May 2, 2009

Makanan yang mantap pelbagai

Assalamualaikum. Kali ni kawe berpeluang untuk ke pasar kapit dan melihat keadaan serta suasana yang meriah di pasar tersebut. Di pasar ada jual macam2 makanan.. ada labi-labi heh heh heh.. tapi kawe tak makan benda ni. Cuma ketam nipah ni kawe makan la.. sedap isi dia manis..
Satu lagi yang menari adalah ada jual musang buah ni.. siap dah siang dan buang bulu. cuma balik untuk dimasak je.. tapi yang ni pon kawe tak bleh makan heh heh heh

5 comments:

nik awin said...

uh..musang tu bukan endangered species ke,cikgu?
dasatlah selera org sarawak ni..

~ewwwwwww

Cikgu Adham said...

slm.. thanks Nik Awin.. heh heh heh... mcm ni la... especially org Kapit la.. saya percaya di tempat lain dalam sarawak, diorang tak suka.. tapi di kapit (kawasan hulu).. selerera diorang mmg pelik..

burung wak2 banyak melintas tepi jalan, tapi org kapit tak hiraukan pun.. tp kalo musang, ular sawa, perkasam babi... fuhyo... itu la yg jd pilihan diorang

najmiah said...

Saya cadangkan cikgu adham bukukan makanan2 org Kapit yg agak pelik ni...paling komanpun wat buku skrap je pun boleh. Pasti akan jadi koleksi buku yang sgt berharga bila cikgu dah balik ke semenanjung nanti!

Kamil L said...

biar betul..saya duduk lebih 20 tahun kat swk, tak pernah jumpa benda2 macam nie..rasa rugi plak..huhhuhuhu..... yang pernah saya tgk, ulat mulong,landak n ular jer..huhuhu.. kena ge kapit gak lah pas nie :)

Cikgu Adham said...

heh heh heh... ni pon jarang2 gak ada.. saya sebenarnya bernasib baik... diberi rezeki oleh Allah utk melihat bnda2 mcm ni...

sebabnya saya ke pasar setiap hari utk membeli lauk2 dan brg dapur bg rumah sewa saya di kapit..

tp satu je la... kat kapit ni, segala2nya mahal...

insyaAllah kalau ada masa.. saya akan tunjukkan perbandingan harga brg keperluan asas di kapit berbanding dgn barang lain di luar

Popular Posts

Bismillah

Salam sayang dari kejauhan buat isteriku yang sentiasa menghitung hari untuk bertemu suaminya.

Jentera Z1000

Jentera Z1000
Satu kepuasan

Renungan