Assalamualaikum..

Ya Allah, Kau percomelkanlah keselamatan dan kesihatanku, Kau teguhkan ketaqwaanku dan istiqamahku, jauhkanlah diriku dari diperkenakan kesedihan dan kekecewaan pada masa sekarang dan akan datang, Sesungguhnya Engkaulah Maha Pendengar.

Wahai Tuhan kami, anugerahkanlah kepada kami agar isteri kami dan anak cucu kami menjadi penyenang hati kami, dan jadikanlah kami pemimpin bagi orang2 yang bertaqwa (al-Furqan:74)

Monday, February 13, 2012

Barakallahu lakum wa baraka 'alaikum

Bismillah.

Dalam asmara aku telah dikenakan baju indah bersulam cinta Oleh seorang gadis yang amat jelita, Hingga purnama pun malu di hadapannya, Bila mata ini berbuat salah kerananya, Maka dengan airmata ia basuh semua dosa.

Isteri atau suami yang baik membantu seseorang mendekatkan diri kepada Allah. Anak-anak yang baik akan terus memberi manfaat setelah kematian kita. Pahala amalan baiknya hasil didikan kita dan doa mereka akan terus mengalir kepada kita. Sahabat yang baik akan membawa kita kepada jalan hidup yang selamat. Mereka tempat kita berkongsi masalah dan kegagalan, bukan hanya berkongsi senang dan kejayaan.


"Wahai Tuhan kami, anugerahkanlah kepada kami agar isteri kami dan anak cucu kami menjadi penyenang hati kami, dan jadikanlah kami pemimpin bagi orang2 yang bertaqwa" (al-Furqan:74)

2 comments:

Abiey69 said...

Tahniah bang... tak sapa kad ke SIC... tak ingat doh ko kat ore sini

Muallim Adham said...

Alhamdulillah.. insyaAllah nnt sampai sbab ni semua kenduri sebelah isteri. Sebelah ambo mac ni insyaAllah

Popular Posts

Bismillah

Salam sayang dari kejauhan buat isteriku yang sentiasa menghitung hari untuk bertemu suaminya.

Jentera Z1000

Jentera Z1000
Satu kepuasan

Renungan