About Me

header ads

Bila Muallim ke Pasar

Bismillah. Assalamualaikum. Suasana Pasar kapit begitu meriah bila hujung minggu bila mana semua rakyat di setiap pelosok tempat termasuk pedalaman akan keluar ke pasar untuk mendapatkan barangan mentah dan memperdagangkan hasil pertaniah, kraf dan hasil sumber alam semulajadi di Kapit.. 

Seperti biasa kawe mengambil kesempatan untuk meninjau keadaan di sini. Pada masa ni la jumpa rakan2 Muallim dari sekitar pekan kapit dan pedalaman yang keluar ke pasar untuk mencari bahan mentah. 


Antara rakan2 Muallim kawe yang ke pasar dan terserempak dengan kawe heh heh.. Cikgu khairi, Cikgu Kumaresan, Cikgu Sulaimi dan Cikgu Zaidi (gmbar atas). 

Post a Comment

2 Comments

Cikgu Akim said…
Assalamualaikum..baru jumpa blog seorang guru di Kapit..kat UPSI ni bila sebut ja mungkin kamu akan dihanta ke kapit semua gerun..membayangkan keadaan disana..saya nak tau juga apa keadaan dan cabaran disana..heheh
Muallim Adham said…
cikgu Akim,
wslm....
ya sudah 2 tahun saya dan rakan2 se"batch" berkhidmad d Kapit.. ada dalam kalangan kami yg dh berkahwin dan meninggalkan anak dan isteri d semenanjung.

Di Bahagian kapit (Daerah kecil Kapit, Song, Belaga) ada 8 buah sekolah menenagah.. hanya 4 buah sekolah menengah di Kapit yang kategori luar bandar manakala yg lain2 adalah kategori pedalaman yyang mempunyai kemudahan yang tidak mencukupi..

SMK Selirik, SMK Kapit, SMK Kapit2 dan SMK Song adlh sek luar bandar..

nanti sila2 la melawat FB saya di link di bawah nnt