About Me

header ads

Jalan-jalan di Pasar malam Sibu

Assalamualaikum dan salam sejahtera. 6 Ogos 2010 kawe dan Ust Zam dalam perjalanan bermusafir ke Miri. Maka kami transit di Sibu beberapa jam sambil menunggu flight ke Miri jam 7.20pm. Kesempatan ni kami amek untuk bersiar2 di pasar malam sibu. 

Di pasar malam ni ada jual macam2 makanan pelik-pelik. Bagi Muslim haruslah berhati-hati untuk membeli makanan kerana dikhuatiri ke kedai yang tidak halal. Di sini kawe cadangkan untuk rakan-rakan sekalian ke Gerai Kak Anna dan Abg Ajim yang menyediakan makanan dan kuih-muih halal untuk muslim. 

Lazimnya kawe sentiasa membeli makanan di gerai ni dan membungkusnya makan di hotel hehe.. Kali ni kami bertuah kerana kami mengunjungi gerai ni pada hujung minggu dan Keluarga Abg Ajim dan Kak Anna membawa 2 orang anak mereka untuk sama belajar berniaga. Kawe amat mengagumi kegigihan keluarga ini. Paling best adalah pisang goreng dan kuih2 di gerai ni hehe. Amat memenuhi citarasa kawe.  


Di gerai ni memang tak putus pelanggang yang hadir membeli juadah. Disamping keramahan keluarga Abang Ajim yang cukup sporting. membuatkan pelanggang cukup selesa membeli makanan di sini. 


Akhir sekali sebelum bertolak ke airport Sibu, kami berkesempatan bergambar kenang-kenangan bersama keluarga yang ku kagumi ini. Sehingga berjumpa lagi.. 

Post a Comment

2 Comments

IMANSHAH said…
salam, wah meriah betul, tunggu fligt pun blh g pasar malam, bulan 11 ni insyaallah kawe nak ke miri
Muallim Adham said…
imanshah,
wslm.. lama x dgr berita sheikh.... bulann nov ke miri erk? oo mantap sila la ke miri.. best juga.... tp mlm2 sunyi sepi dh la hehehhe...

may b nov i kawe dh berada d kltn...