Assalamualaikum..

Ya Allah, Kau percomelkanlah keselamatan dan kesihatanku, Kau teguhkan ketaqwaanku dan istiqamahku, jauhkanlah diriku dari diperkenakan kesedihan dan kekecewaan pada masa sekarang dan akan datang, Sesungguhnya Engkaulah Maha Pendengar.

Wahai Tuhan kami, anugerahkanlah kepada kami agar isteri kami dan anak cucu kami menjadi penyenang hati kami, dan jadikanlah kami pemimpin bagi orang2 yang bertaqwa (al-Furqan:74)

Wednesday, June 23, 2010

Masjid Kapit

Assalamualaikum dan salam sejahtera.. Firman Allah, 
"Wahai orang-orang yang beriman! Apabila diserukan azan (bang) untuk mengerjakan sembahyang pada hari Jumaat, maka segeralah kamu pergi (ke masjid) untuk mengingati Allah (dengan mengerjakan sembahyang jumaat) dan tinggalkanlah berjual beli (pada saat itu); yang demikian adalah baik bagi kamu, jika kamu mengetahui (hakikat yang sebenarnya)" (al-Jumu'ah:9).. 


(Gambar Hiasan: Masjid Kapit, Sarawak pada 23 Jun 2010, Jam 1930)

2 comments:

penjejak maya said...

salam,

cantik masjid tu walaupun kat situ mungkin lebih ramai orang bukan islam..

Cikgu Adham said...

penjejak maya,
wslm... yup masjid kapit ni siap dibina sepenuhnya pada tahun 2007.. tidak dinafikan Islam adalah minoriti d Kapit.. Namun kemudahan yang disediakan untuk penganut Islam adalah 1st class.. cuma mungkin ada sesetengah pihak yg tidak memanfaatkannya dengan baik...

Popular Posts

Bismillah

Salam sayang dari kejauhan buat isteriku yang sentiasa menghitung hari untuk bertemu suaminya.

Jentera Z1000

Jentera Z1000
Satu kepuasan

Renungan