Assalamualaikum..

Ya Allah, Kau percomelkanlah keselamatan dan kesihatanku, Kau teguhkan ketaqwaanku dan istiqamahku, jauhkanlah diriku dari diperkenakan kesedihan dan kekecewaan pada masa sekarang dan akan datang, Sesungguhnya Engkaulah Maha Pendengar.

Wahai Tuhan kami, anugerahkanlah kepada kami agar isteri kami dan anak cucu kami menjadi penyenang hati kami, dan jadikanlah kami pemimpin bagi orang2 yang bertaqwa (al-Furqan:74)

Tuesday, December 15, 2009

My x-teaher and her husband from UK


Asalamualaikum dan salam sejahtera.. Kali ni kawe nak cerita mengenai bekas guru kawe masa kawe kecik2 dulu.. iaiti Cikgu Keloe Eh Tong atau kawe lebih suka pangginya Kak Tie.. Keluarga Kak Ti memang dh lama kenal dan baik sangat dengan keluarga kawe semenjak zaman Mendiang ayah Kak Ti lagi.. Kak Ti ni keturunan Siam kelantan dan mengajar subjek English di SMK Teknik Kuala Krai.. sejak kawe kecik lagi, abah kawe antar kawe belajar bahasa inggeris di rumah Kak Ti.



Kak Ti berkahwin dengan Steave dari UK. Mereka mula saling mengenali semenjak Kak Ti mula belajar di peringkat ijazah pertama di UK dalam bidang B.Ed TESL. Semenjak kahwin, Steave tidak pernah menjejakkkan kaki di Malaysia memandangkan orang tuanya uzur di UK. Setelah Kematian Ibunya di UK, Steave buat pertama kali mengikut Kak Ti pulang melawat Malaysia dan kawe berkesempatan berkenalan dengan Steave.. Steave sangat peramah.. best juga la kawe sembang2 dengan dia heh heh heh..



Pada petang tadi family kawe bersama Kak Ti dan STeave gi makan roti canai di Kedai Sulaiman jalan batu balai kuala krai kelantan heh heh.. masa mula2 kawe masuk kedai, semua orang pandang2.. Ni permintaan Steave utk merasa buat pertama kali roti canai.. dia kata "nice" heh heh.. Steave juga amek kesempatan la tengok lagu mana nak tebar roti canai dan bergambar kenangan.. Kak Ti dan Steave akan pulang ke UK pada jumaat ni.. Kak Ti pula akan kembali ke Malaysia pada 1 jan utk memulakan tugasnya sebagai guru inggeris di SMK Teknik Kuala Krai..


Pada setiap cuti sekolah, Kak Ti akan ke UK untuk bertemu dengan Steave.. sebab tu kawe jarang berjumpa dengan Kak Ti untuk berkongsi cerita.. maka peluang yg ada sekarang tidak dilepaskan untuk berkongsi pengalaman dengan bekas guru kawe untuk sama2 kita perbaiki diri kita..

13 comments:

anak muallaf said...

Salam,
Bestnya dapat jumpa cikgu lama..Siapa yang belanja tu..Muridnya kan dah ada gaji sendiri..Murid le yang kena belanja cikgu..Tak gitu..

n@m@n said...

salam..demo speaking la ngan steve tu??huu

izakhairi said...

seronok dapat jumpa x-teacher...apa rahsia x-teacher/Kak Ti muka nampak awet mude je...
baguslah belajar dari yang berpengalaman untuk memperbaiki diri...lepas tu perturunkanlah ilmu kat kekawan lain pulak

insan pendidik said...

salam adham,

wah mu kecek omputih la tu hehe

mia_oyster of desires said...

they have kids?

Cikgu Adham said...

salam...

anak muallaf,
wslm..
adei heh heh heh tp kali ni kak ti yg belanja heh heh heh... malu btol kawe... sekarang kak ti sdg apply guru cemerlang gred 48 plak..

naman,
wslm.. lebih dr speaking kawe heh heh.. oo berat nannang..

izakhairi,
wslm..
mmg seronok wo heh heh heh.. tp mmg byk pengalaman yg kita dpt..

insan pendidiik,
wslm..
lebih dr kecek heh heh.. beres sokmo...

maria,
not yet...

jumana said...

salam
hehe...semacam bahagia je jalan cite diorng ni.. ;)

Cikgu Adham said...

salam,
jumana,
wslm..
mmg bahagia heh heh perjalanan kisah mereka sgt menarik..

ahsfantasy24 said...

salam..ckgu adham tu..
salam ma-al hijrah..

bile nk bhijrah dr pertunangan
ke prkhwinan nie?? hehe..

imanshah said...

salam, wah kak ti kira perkahwinan jarak jauh la..huhu

Cikgu Adham said...

salam..

ahsfantasy24,
wslm..
wslm maal hijrah juga...
insyaAllah dlm bln ni saya akan akad dgn tunang..

imanshah,
wslm.. heh heh yap mereka dh lama PJJ sejak kawe sekolah menengah lg

ahsfantasy24 said...

hehe..
buat psiapan leklok..
tmpg bhagia ble org nk mndrikan msjid..
mga sgalanya diprmudahkn urusan ye ckgu..=)

Cikgu Adham said...

ahsfantasy24,
thanks.. semoga dipermudah segala urusan

Popular Posts

Bismillah

Salam sayang dari kejauhan buat isteriku yang sentiasa menghitung hari untuk bertemu suaminya.

Jentera Z1000

Jentera Z1000
Satu kepuasan

Renungan