About Me

header ads

Gamber Sarawak



Assalamualaikum dan salam sejahtera.. Tak sampai sebulan je lagi, insyaAllah kawe akan balik ke Kelantan.. Masa ni member2, sahabat2 dan kenalan dari kampung sering berpesan agar membawa pulang Gamber Sarawak ke kampung. Kawe pun pelik la kenapa benda ni sering dipesan.. Mujur juga kerana benda ni kecil je, senang dibawa heh heh.. kalo lah diorang pesan tikar ke, benda2 besar, jenuh juga nak membawa pulang..
Kawe terfikir-fikir juga mengapa semua orang ingin memilikinya.. Kawe pun bertanya penjual.. mereka menyatakan ianya ada banyak kegunaan.. Bukan hanya untuk s**s je.. rupa2nya peranan gamber Sarawak ni adalah untuk menjadikan otot kebas. So bagi sesiapa yang ada masalah sakit gigi, bolehlah menggunakannya untuk mengurangkan sakit dengan menyapu larutan gamber Sarawak ni di tempat yang sakit..
SAhabat guru tempatan Sarawak di Kapit pula mendakwa ianya boleh mengurangkan masalah jerawat dengan menyapu larutan nya di kulit muka.. Jika di teliti sifat kebas pada otot, ianya amat penting dalam perubatan.. jika berlaku luka yang memedihkan ke.. kita boleh gunakannya untuk mengurangkan rasa sakit... kawe fikir jika disengat binatang berbisa, adakah boleh kita menyapunya di tempat sengatan untuk mengurangkan rasa sakit? kawe rasa jika kita sedang "travelling" dlm hutan, elok kita membawanya bersama.. kerana ia pasti diperlukan jika ada masalah tertentu.. waw maka kawe rasa pada zaman sekaran ni.. jangan lah disalahgunakan gamber Sarawak ni.. Gunakanlah ia dengan manfaat..

Post a Comment

13 Comments

CIKGU NAMAN said…
kawe nk pesan ikan terubuk masin...hehe
IMANSHAH said…
Salam, masa kawe g sarawak tahun lepas kawe tengok banyak orang jual kat kedai cenderamata dekat river front ke hapa..huhu depa promote, semua pasai seks..takder pun pasai sakit gigi..kawe ingat itu je kegunaan dia
monalea said…
hahahha.gambir sarawakbenda paling famous kat sarawak selalin dr kek lapis ngan terubuk masin.beli jgn tak beli cikgu.lama ke balik kampung?
Muallim Adham said…
salam..

naman,
i say man ikan terubuk masin xdak tmpat kawe.. tp ada di area "anak Tumpat".. tempat kawe ulat mulong, musang, katak ada lah heh heh...

imanshah,
yup kawe pun fikir gtu la.. ramai org beli sebab pengaruh utk kegunaan seks semata2.. pelik sungguh kawe...

Monalea,
yup hah hah hah.. kelakar gk kan... benda ni juga yg jd famous
macam2 gunanya...kalu nak utk yg tuuu aje...ala le ni macam2 ade!
Anak Tumpat said…
btl kata demo sheikh.. buleh wak ubat sakit gigi.. jadi sengoti weh.. tapi pahit la ckit.. pahitnya lekat tekok nah.. tapi nk guno ko "lain" x try lagi.. hahah... maksud ambo untuk ubat kerit ko lipan ko..hahaha
Muallim Adham said…
salam..

sonata anak kancil,
yup heh heh.. tp tu la mslh org kita ni... tidak berfikir dgn meluas... menyempitkan pemikiran ke arah yg tuuu je

anak tumpat,
heh heh kawe pun x try lg bab kena sengat ke mugo ni...
tp member sekolah tmpat kawe ngajar ni kata mujarab wat ubat jerawat.. dia py jerawat hilang as-sebab guna goni la.. insyaAllah kut heh heh
abu muaz said…
kirim kekawe sekeping cikgu.Anak tumpat tok ordar ko?
Muallim Adham said…
salam..
abu muaz..
insyaAllah... anak tumpat x tau la beli ke dok.. dia lg mudah sebab naik flight d kuching.. area kuchiing byk la jual goni heh heh.. kalo tempat kawe di kapit, akan naik flight d sibu.. susah ckit la nk cr goni..

kalo ada kesempatan, kawe akan try cr lg.. skrg semua stok dgn kawe dh di pos ke kg heh heh.. sgt cpt betul abis goni
Syamil Fitry said…
x rok chetong gitu...haha...lamo x kawad nge cikgu
Muallim Adham said…
adei saayyyaaa heh heh
pecinta_Islam said…
gambir sarawak??hehe..buke ko dkt masjid muhammadi bnyk jual lepas semaye jumaat..dop pun tepi2 jale kt kaki limo ko..bnyk jah ado jual kt kelate..cumo x tau la deh..mungkin jgk yg tiruan..molek jgk cikgu beli tuk cikgu sket..hmm..hujung tahun ni deh nk cikgu nikoh?
:)
Muallim Adham said…
syahbandar,
heh heh ada juga ke jual d masjid muhammadi heh heh.. tp x tau la ori ke x heh heh