Assalamualaikum..

Ya Allah, Kau percomelkanlah keselamatan dan kesihatanku, Kau teguhkan ketaqwaanku dan istiqamahku, jauhkanlah diriku dari diperkenakan kesedihan dan kekecewaan pada masa sekarang dan akan datang, Sesungguhnya Engkaulah Maha Pendengar.

Wahai Tuhan kami, anugerahkanlah kepada kami agar isteri kami dan anak cucu kami menjadi penyenang hati kami, dan jadikanlah kami pemimpin bagi orang2 yang bertaqwa (al-Furqan:74)

Wednesday, September 16, 2009

Sambutan 16 September

Assalamualikum dan salam sejahtera... Sekitar sambutan kemerdekaan di sekolah kawe pada 16 September 2009 sempena pembentukan Malaysia... Ini adalah sebagai satu program patriotik kemerdekaan kerana sekolah kawe tak sempat sambut kemerdekaan sebab hari merdeka jatuh dalam cuti heh heh..


Kawe sedang memberi taklimat akhir kepada anak buah dikir barat kawe sebelum mereka buat persembahan.. Masa ni Limi capture gmbar kawe heh heh kawe pon tak perasan beb... Budak pon dengar la apa yang kawe merapu tu hah hah
Masa ni kawe terpaksa amek alih tugas Ustad sebab ustad dah pob balik kampong huhuhuhu.. terpaksa beb..

Tarian 1 Malaysia.. Menggambarkan penyertaan semua etnik dalam Malaysia.. ada Tarian Singa, India Iban, Kadazan dsb.. sangat menghiburkan dan menarik sekali..
Diantara persembahan anak buah kawe yang tidak seberapa selepas latihan selama seminggu.. Team ni baru je kawe tubuh tahun ni dengan keadaan budak2 yg buta dikir barat akhirnya dapat la juga hasilkan bunyi dikir barat tu heh heh.. Ni pon bantuan sahabat-sahabat dari Kapit dan rakan guru yang lain..

video

12 comments:

n@m@n said...

salam

meriah weh..


hebat gu kita..

Cikgu Adham said...

naman,
wslm.. x aloh mana kawe kira hari last sekolah wat sambutan la... semangat nk balik beraya je la ni....

scrlettfr said...

salam aidilfitri cikgu... heheheh... memang betul meriah sambutan tu... kat sini masa kemerdekaan aktiviti pelajar dihentikan sebab wabak h1n1.. hmmm.. cuma pagi semalam ada majls penyerahan hadiah kepada pelajar untuk pertandingan lukisn dan puisi kemerdekaan jer... huuhuhuhu...

Cikgu Adham said...

scrlettfr,
wslm.. yup actually sebarang aktviti dilarang.. namun sekolah amek inisiatif sebab sekolah kami masih terkawal sebab berada du kw pedalaman...

ije said...

happening nya majlis. siap ng costumes lagik.

jadi doh geng dikir kapit. :) bravo cikgu!

Cikgu Adham said...

slm ije,
thanks byk2 for the support..
selamat hr raya

jumana said...

salam
meriah tgk persembhn tuk pelbagai bangsa cmtu
time sy sekolah2 dlu xde pn sambut2 cm gini
he3

Cikgu Adham said...

jumana,
wslm.. mmg begitu.. Konsep 1 Malaysia diperluaskan.. sebab tu sekolah amek inisiatif utk buat program begini

imanshah said...

Salam, wah mentap demo..pandainya budok sabah buat dikir barat.kawe orang kelate pun tak reti

Cikgu Adham said...

imanshah,
wslm.. alhamdulillah buleh la slow2... tu la kawe igt kalo ngajar di SBP lagi la mudah sebenarnya.. kalo ada rezeki kawe ngajar di SBP nnt, main objektif kawe nak memantapkan team dikir SBP..

setakat ni kawe pernah tgk team SERATAS dan SEMSSAH yg pernah wakili negeri masing2 dlm dikir barat masa zaman kawe sekolah dulu... loni x dgr kabor dh... bukannya budak yg kategori "awww" masuk dikir tau.. kalo SEMSAH dulu budak ragbi yg berdikir mmg mantap sehingga wakil negeri..

ije said...

selamat hari raya cikgu.

raya kat mana tahun ni?

Cikgu Adham said...

ije,
wslm... slmt hr raya juga.... cikgu x balik... raya d kapit.. ce wah mcm raya di perantauan la gtu.. sajo2 la huhuhu.. x tau la bakpe x balik.. rasa nyesal plak.. mujur ada geng yg raya sama2 d kapit...

Popular Posts

Bismillah

Salam sayang dari kejauhan buat isteriku yang sentiasa menghitung hari untuk bertemu suaminya.

Jentera Z1000

Jentera Z1000
Satu kepuasan

Renungan