Assalamualaikum..

Ya Allah, Kau percomelkanlah keselamatan dan kesihatanku, Kau teguhkan ketaqwaanku dan istiqamahku, jauhkanlah diriku dari diperkenakan kesedihan dan kekecewaan pada masa sekarang dan akan datang, Sesungguhnya Engkaulah Maha Pendengar.

Wahai Tuhan kami, anugerahkanlah kepada kami agar isteri kami dan anak cucu kami menjadi penyenang hati kami, dan jadikanlah kami pemimpin bagi orang2 yang bertaqwa (al-Furqan:74)

Monday, September 14, 2009

Majlis Buka Puasa Di Sekolah Kawe

Assalamualaikum dan salam sejahtera.. salam ramadhan dan selamat hari raya buat semua heh heh.. Pada13 Sept 2009 diadakan Jamuan buka puasa di Sekolah tempat kawe ngajar.. Kawe dan geng housemate kawe ditugaskan untuk menyediakan menu utama (ayam kurma) dibantu oleh Limi, masak nasi dan sediakan air.. Cikgu-cikgu lain plak membawa juadah masing ke majlis..

Majlis bermula dengan buka puasa ringan-ringan heh heh (makan kurma dan minum air). Pastu kami semua solat magrib berjemaah di bilik ERT sekolah.. selepas tu baru lah melantak.. Pastu kami solat isya berjemaah dan solat traweh di tempat yang sama.. akhir sekali MOREH.. macam-macam beb ada... kawe pon jd pening tambah mereng sikit sebab terlalu banyak lauk... Tapi mujur walaupon pelbagai jenis lauk dan kuih, tetapi kuantitinya sedikit sahaja.. maka pembaziran dapat dielakkan kerana semua juadah habis dimakan heh heh..

Terima kasih la kepada semua pihak yang terlibat.. Semua cikgu pon beri kerjasama yang baik... Terima kasih kepada cikgu KH yang benarkan kita menyibuk guna bilik ERT ni heh hhe.. memang selesa.. siap ada ruang yg besar untuk solat berjemaah..

Ni pulak skuod rumah Pek'in, ada belaka ni Juki ada, Zizie ada, Din (x-housemate) pun ada.. Dok bersila la pasal x muat heh heh.. puak ni mmg suka dok bersila sejak budak lg...

Semasa geng-geng cikgu sedang bermoreh.. kawe pulak kena ngasuh anak Sanni.. berat la huhuhuhu... tapi gak lagu ni la kawe heh heh... comel juga anak Sani ni.. baik pulak tu dgn kawe heh heh.Ni Pulak suasana selepas Solat Traweh heh heh.. Macam berebut-rebut tu.. bukan apa semua nak balik cepat.. ada yang datang dengan Van la.. ada yg datang dgn Motosikal la... so malam2 gak semua nak cepat... jadi ada yang amek tapow je la.. kawe pon suka ria la sebab semua makanan habis dan tak banyak kerja mengemas heh heh...

15 comments:

imanshah said...

demo supo nga budok pondok..huhu..ada bakat jadi bapak

Cikgu Adham said...

slm imanshah,
adei heh heh bleh dah tu sebagai persediaan nk timang anak heh heh... kawe mmg suka budak2...

n@m@n said...

merioh moleks wehh...

bagus2..

warga yg muhibah

pB said...

tahnioh tahnioh

ado tokoh doh tu

felicia richz said...

mcm meriah je..hehe..semua ckgu ke yg dtg masa ni ckgu?

Anak Tumpat said...

sukonyo sekoloh demo sheikh..ada jgk majlis berbuko..kawe ni duk sek cina.. xdok pluang nk buat supo sekoloh demo.. jgn tggu lama2 syeikh nk jadi tok laki n bapak ni..rugi sheikh..hahahah..oyak ko imanshah atek..cepat2 la cari calon..hahaha

Cikgu Adham said...

salam..

naman,
insyaAllah semoga kekal sokmo kemuhibahan sekolah kawe heh heh..

pB,
insyaAllah demo doa la deh heh heh..

Felicia,
kebanyakan cikgu muslim hadir kecuali beberapa orang yang ada urusan... sebab kami wat solat berjemaah sama2..

anak tumoat,
sekolah kawe ramai terlajak orang Islam especially anak kelantan heh heh.. sgt best, semuanya sporting... harap prog gni ada sokmo la heh heh

scrlettfr said...

salam... meriah la kekalau berbuka sekali.... Espirit 'de Corp Bulan yang mulia ni...

Cikgu Adham said...

wslm scrlettfr..
mmg meriah heh he heh... mantap la demo pon

etomyam said...

waaa sedak n meriah sungguh....teringat nak make murtabak ni

Cikgu Adham said...

slm etomyam,
mmg sedap huhuhuh.. tp tmpat kawe takde murtabak huhuhuhu... mengidam juga kawe lama dh x mkn gotu he heh

jumana said...

salam
tgk demo pkai cmtu. tringt lak ngn dak2 yg kitorng label "budak surau" time kt KMK dlu..he3

best eh leh buke ramai2 cmtu.company sy ari ni nk wt majlis berbuka beramai2..tp xde lh kena msk2 bagai..g mkn je.sbb semua restoran cathering yg sediakn
he3 :)

Cikgu Adham said...

Jumana,
wslm... mmg kalo pakai gni org label set surau ke uhuhuhu... kawe set gangstar la sekali sekal jd set amerika.. mana ada set masjid hah hah hah...

kalo kattering gak senang krja la.. tp kurang feel kut... walaubagaimanapun tahniah la.. yg ptg kita mkn berjemaah...

jumana said...

he3
entah lh
tu dulu2 lh..geng2 sy yg ckp cmtu
sy iyekn aje..haha
dh berjaya mkn berjemaah pn
nasi beriani gtu
tp xde lh leh ambik2 gmbo cm demo
kawe xde kamera
hohoh

Cikgu Adham said...

jumana, ya ya.. beres mmg gtu dh hah ahh ahh

Popular Posts

Bismillah

Salam sayang dari kejauhan buat isteriku yang sentiasa menghitung hari untuk bertemu suaminya.

Jentera Z1000

Jentera Z1000
Satu kepuasan

Renungan