Assalamualaikum..

Ya Allah, Kau percomelkanlah keselamatan dan kesihatanku, Kau teguhkan ketaqwaanku dan istiqamahku, jauhkanlah diriku dari diperkenakan kesedihan dan kekecewaan pada masa sekarang dan akan datang, Sesungguhnya Engkaulah Maha Pendengar.

Wahai Tuhan kami, anugerahkanlah kepada kami agar isteri kami dan anak cucu kami menjadi penyenang hati kami, dan jadikanlah kami pemimpin bagi orang2 yang bertaqwa (al-Furqan:74)

Wednesday, August 12, 2009

Skuod Selirik mengumumkan persaraan beramai-ramai

Salam.... Hari ini kawe digemparkan apabila semua pemain skuod Selirik membuat keputusan drastik mengumumkan persaraan dari sukan bola sepak... Kawe khuatair jika persaraan ini disebabkan oleh kekalahan skuod Selirik pada semi final semalam... namun bagi mengesahkan berita ini, member kepada member kawe telah membuat temuduga terhadap barisan Skuod Selirik untuk mendapat kepastian.. berikut antara sesi interview tersebut dengan beberapa pemain Selirik:
Pek'in: "kawe sera kecewo, kecewa kawe, kerano lutut badan binasa.. nok besaro tahun depe, toksir main bola doh tahun depe, nk main nge bini loh pulok"

Clement: "aku frust la, x abis lagi frust ni, dah mimpi semalam masuk final, tp kalah lak arini, kecewa btul"

Dahe: "kawe terpaksa besara daripada bola kerana nok menumpuke kepado pelaja hok nok ambik perikso, rayo posa ni pun kawe x kelik kampong pasal nk wat kelas tmbahan heh heh"

Mat Limbat: " kawe nok besaro doh, nok konsentrate ko bini kawe tahun depe, nok caro ko bini loh pulok" , kalu main pun, toksir main atas doh, toksir doh main wing ko striker ko, kalu main pun main defend jah la kut., tp duk sera toksir main doh"

Rizal:" aku sebenarnya telah meletakkan jawatan sehari senelum berlangsungnya pertandingan penting ini, semua ini disebabkan oleh tekanan dari FAM, kira besara awal lagi la, mitak maaf blako"

Al-fadil Ustad The-nan: "ni hok hambo x brapo kene ni, aloh aloh aloh nyo putuh hangin blako nya teh, ujie sikit jah baru tu, biaso la skuod juara, memang kaloh dulu, pahtu kaloh, pahtu kaloh, lepah tu la.......baru kaloh pulok,haha"

Osman: " kawe duk dengar mene, mene, mene, kawe g tengok skali......kaloh!!!!!, adakah sama ore tgk semua perlawane nge kawe hok tengok sa perlawane. Adakah saloh kawe? hambo pun nok besaro jugaklah jadi penonton, toksir jadi penonton doh tahun depe"

Aje, Juki, Boss, Stephan, Zizi, Wan, Din, Jemat, Bully, Anselm, Shah, Radin: (belum ditemuramah)

11 comments:

imanshah said...

Haha nak hijrah ke team mana pulak..Ke ada pasukan lain offer tinggi lagi nih??

Abiey69 said...

Takkan kalah bola nak bersara terus.....
SIC biasa doh kaloh

Cikgu Adham said...

Imanshah dan Abiey69.. slm.
heh heh heh heh kawe xpa pasal ada game tennis tiap ptg. nyaknyo ke puak ni la heh heh he

imanshah said...

“Tiap-tiap yang bernyawa akan merasai mati, dan pada hari kiamat saja akan disempurnakan balasan kamu. Ketika itu sesiapa yang dijauhkan daripada neraka dan dimasukkan ke syurga maka sesungguhnya dia sudah berjaya. Dan (ingatlah bahawa) kehidupan di dunia ini (meliputi segala kemewahan dan pangkat kebesarannya) tidak lain hanya kesenangan bagi orang-orang yang terpedaya.” (Ali Imran: 185).

Cikgu Adham said...

sungguh tu sheikh...

triple x malaya said...

walaupun ramai player telah bersare..kau jangan takut...cari pelapis2 baru...macam team aku...kami ade team pelapis kami..

Cikgu Adham said...

yap triple X..
kawe tgk keadaan la... ramai player nk mintak pindah ngajar ke semenanjung dh ni.. tak tau la tahun depan kut2 ramai cikgu2 baru datang ngajar d selirik.... bleh wat team lg ahak hak hak

kushaari said...

berat mena ko kalah..sapa sumbat gitu mo nah.. nak sara tu..sabar la..kita jangn kata tk se main bola doh..bola tu banyak jenis bola sepak, bola jaring..bola getel..hok bini pun bola..mikir mula la blako..huhu

Cikgu Adham said...

nyataa sekali... kawe mintak dipertimbangkan dh.... tp puak ni oyak dh pikir bulat2.... nk main mugo lain pulokkkkkk

jumana said...

hehe
ayat2 kecewa dr org kalah bola
bila baca berkali2 lawak lak bnyi nye.. :D

Cikgu Adham said...

heh heh ni interview x abis lg tau.. br separuh dr player... ada lg separuh x sempat intrvw coz diorg malu kut heh heh

Popular Posts

Bismillah

Salam sayang dari kejauhan buat isteriku yang sentiasa menghitung hari untuk bertemu suaminya.

Jentera Z1000

Jentera Z1000
Satu kepuasan

Renungan