Assalamualaikum..

Ya Allah, Kau percomelkanlah keselamatan dan kesihatanku, Kau teguhkan ketaqwaanku dan istiqamahku, jauhkanlah diriku dari diperkenakan kesedihan dan kekecewaan pada masa sekarang dan akan datang, Sesungguhnya Engkaulah Maha Pendengar.

Wahai Tuhan kami, anugerahkanlah kepada kami agar isteri kami dan anak cucu kami menjadi penyenang hati kami, dan jadikanlah kami pemimpin bagi orang2 yang bertaqwa (al-Furqan:74)

Saturday, August 1, 2009

Abe Mat Selirik jual ubat d G.K.

slm.. aiii tersebut la kisah di kapit, abe mat jual ubat di G.K.... Abe mat jual ko org hok pakai baju biru tanyo mari dgn gapo...... pahtu ajang tanya mu main gapo ke hok pakai baju biru... hok pakai baju biru nye jawab mari dgn flight.. nk kelik dgn tok pastiiiiii.... kita pakay suko ko ajang....

14 comments:

CZ's thinking. said...

ubat ape tuh??g.k?

Cikgu Adham said...

xdak apa2 heh heh heh.. ubat cakap saja2.... GK tu singkatan "Gerai Kenyalang" di kapit

lintasan hati said...

hehe
xphm ar
"kita pakay suko ko ajang"
ayt dr mane entah tu
hikhik

triple x malaya said...

ingat ubat kuat...

Cikgu Adham said...

Lintasan hati.. heh heh heh act bahasa kelantan ni ruponya agak sukar difahami... pakat suko ko ajang maknanya "mari kita ketawakan ajang" heh heh

triple X malaya...
saja je sembang2 je bual kosong d kedai kopi pagi2 heh heh

DaliaLiyana said...

dalia kena bca byk kali nak paham....sbb mu kecek kelate..ambo dok pahe...(tul ke ni..) hikhikhik...

sALbiYah bTe mOhamMad said...

xphm la..bual ape tu????
mntak katerangan sikit blh...
he......

zukilife said...

hahaha,kemas ko kawe jual ubat?ajang kacip[,hahahaha

lintasan hati said...

kawe pahe kalu org tu kecek klate
tp bile bce tulisan ni..jd dok pahe pulok
sbb dok reti nk pukul sebutannye guane
hikhik

Cikgu Adham said...

DaliaLiayana... erm betul tu heh heh... mmg kena baca byk kali baru dpt tangkap maksudnya heh heh...

Salbiyah... tak ada apa... saja kawe merakamkan kejadian semasa d G.K apabila miss comunication member kawe... yg pakai baju biru tu member kawe dari Limbang datang ke Kapit.. sampai je kena interview. Zuki tanya datang ke kapit dengan apa? Si Baju Biru jawab datang dgn flight..
Pstu Ajang tanya dalam bahasa trengganu, mu main naper?(mung main apa)
si baju biru tersalah dengar.. dia fikir ajang tanya "mu mai dgn apa".. so si Baju Biru jawab kawe mari dengan flight...

abe mat... ganah sengoti demo hahahhahaha...

Lintasan hati... ya ka kdg2 mmg penulisan berbeza dgn apa yg di sebut... agar sukar utk difahami.. tu la keunikan Malaysia..

Izatie Mansor said...

mcm kenal jah hok pakai bj ijau 2..hek3

Cikgu Adham said...

tu la abe mat selirik kawe heh heh

jengkoil said...

owh abe mat paka baju ijau eh..
naka2 saem demo tuh.kawe pon nk suko aritu.tapi cover gitu lah coz xse v ore sero..hahaahhahaha..naka2

Cikgu Adham said...

pah nk wat guana....

Popular Posts

Bismillah

Salam sayang dari kejauhan buat isteriku yang sentiasa menghitung hari untuk bertemu suaminya.

Jentera Z1000

Jentera Z1000
Satu kepuasan

Renungan