Assalamualaikum..

Ya Allah, Kau percomelkanlah keselamatan dan kesihatanku, Kau teguhkan ketaqwaanku dan istiqamahku, jauhkanlah diriku dari diperkenakan kesedihan dan kekecewaan pada masa sekarang dan akan datang, Sesungguhnya Engkaulah Maha Pendengar.

Wahai Tuhan kami, anugerahkanlah kepada kami agar isteri kami dan anak cucu kami menjadi penyenang hati kami, dan jadikanlah kami pemimpin bagi orang2 yang bertaqwa (al-Furqan:74)

Tuesday, July 7, 2009

Musang Buah

Assalamualaikum dan salam sejahtera... heh heh heh pg tadi kawe baru je dapat gmbar nih d pasar kapit.. Musang Buah yang sudah siap di proses... tinggal nak masak je heh heh.. begitu lah selera masyarakat kapit... kawe pon x bleh nk kata apa... sekadar berkongsi cerita...

Bagi penganut Islam, Musang Buah adlah haram dimakan.

5 comments:

Kamil L said...

huhuhu....musang buah.. yang hidup pun saya tak pernah tengok.. tapi kecik cam kucing je... sama saiz ngan kucing ke musang nie cikgu?

imanshah said...

Isy, sedap ke?? macam loya tekak tengok..huhu

Cikgu Adham said...

Kamil> heh heh saiz dia besar sikit dari kucing la... erm kawe pon pelik gak la dgn selera org Iban ni... kucing dan anjing pon diorg mkn... alasan mkn anjing adalah utk meningkatkan tenaga batin bila dimakan dgn arak...

kawe hanya berkongsi cerita sebagai pengetahuan utk mengenali lebih adat dan budaya rakan2 kita d Malaysia yg kaya dgn pelbagai budaya

Imanshsh> entah la.... kawe pon x penah rasa...

dulu kawe penah siarkan gmbr mkanan2 pelik d kapit... rupanya byk lg mknn pelik2 heh heh heh...

nnt kalo ada kesempatan, kawe nk publish semua photo makanan pelk2 d kapit

syahbandar87 said...

mcm terseksa jerk muka musang buah tu.haha

Cikgu Adham said...

slm shah... kena bakar mcm tu la rupanya... kita pon mcm tu la huhuhuhu

Popular Posts

Bismillah

Salam sayang dari kejauhan buat isteriku yang sentiasa menghitung hari untuk bertemu suaminya.

Jentera Z1000

Jentera Z1000
Satu kepuasan

Renungan