About Me

header ads

Sambutan Maulidur Rasul 1430H di Kapit

Kapit, 9 Mac 2009. SMK Selirik telah menyertai perarakan sempena Sambutan Maulidur Rasul 1430H peringkat Kapit, Sarawak. SMK Selirik telah menghantar kontijen yang terdiri daripada guru dan pelajar SMK Selirik. sunggu meriah kerana terdapat lebih dari 10 kontijen yang mengambil bahagian.. Pada tahun ini dikatakan antara sambutan paling meriah dengan penyertaan yang teramai...

Yang paling penting perarakan bukannya bertujuan untuk bertanding tetapi sekadar untuk berkumpul agar saling berkenalan dan mengukuhkan ukhwah di antara penduduk Islam dan kaum2 lain di Kapit, Sarawak. Terima kasih kepada semua pihak yang terlibat dalam menjayakan dan meramaikan kontijen SMK Selirik..


Perarakan bermula di Dewan Suarah, Kapit, dan berjalan mengelilingi pekan Kapit. Pada malamnya pula diadakan ceramah Maulidur Raul di Masjid An-Nur kapit.

Post a Comment

3 Comments

Kamil L said…
wah..lapang rasa dada bila tengok ada sambutan Maulidur Rasul dan perarakkan maulidur Rasul di Kapit wlpun kwsn itu seperti yg kita tau tak ramai muslim kan :) apapun, satu usaha murni dan cara berdakwah :)
Muallim Adham said…
thanks all.. Actually cukup meriah huhuhu walaupon hujan renyai2.. tp ok je. cuma satu je la masalahnya masayarakat Islam sekarang.. masa berarak kemain semnagat..

tp semangat semasa berarak tak cukup kerana dapat dilihat secara zahirnya kepincangan yang berlaku. berarak2 juga, tapi ada juga yang tidak menutup aurat semasa berarak.. sangat menyedihkan..