Assalamualaikum..

Ya Allah, Kau percomelkanlah keselamatan dan kesihatanku, Kau teguhkan ketaqwaanku dan istiqamahku, jauhkanlah diriku dari diperkenakan kesedihan dan kekecewaan pada masa sekarang dan akan datang, Sesungguhnya Engkaulah Maha Pendengar.

Wahai Tuhan kami, anugerahkanlah kepada kami agar isteri kami dan anak cucu kami menjadi penyenang hati kami, dan jadikanlah kami pemimpin bagi orang2 yang bertaqwa (al-Furqan:74)

Monday, March 2, 2009

Kad ucapan

Assalamualaikum dan slm sejahtera sahabat kawe semua... Minggu lepas students kawe dari 3 buah kelas tingkatan 5 SMK Selirik menghantar kad ucapan kepada kawe.. Tapi kad itu bukannya khas untuk kawe sebaliknya sebagai memenuhi aktiviti bagi subjek pendidikan sivik tingkatan 5. Kawe meberi tajuk bebas samada ucapan Hari Ibu/ hari Guru / hari Bapa. Ini lah diantara kreativiti yang ditunjukkan mereka semua dari kelas 5 Sains, 5 St1 dan 5A1.
Selain itu, kawe juga memberi kebebasan kepada pelajar untuk meluahkan perasaan dalam kad ucapan tersebut dengan mengarang ucapan dalam bahasa pilihan pelajar tersebut sama ada Bahasa Melayu, Bahasa Iban atau Bahasa Inggeris.. Mereka semua seronok dengan aktiviti yang dijalankan kerana bersifat bebas.

Cikgu ucapkan tahniah la kepada semua pelajar yang dapat menyiapkan dan menghantar kad ucapan tersebut kepada cikgu. Bagi pelajar yang mampu menyiapkan dengan lengkap tugasan ini, cikgu ucapkan tahniah dan pelajar ini memang "MANTAP PELBAGAI".

10 comments:

khairul onggon said...

Naak2 murid cikgu Adam mmg berbakat dan kreatif... macam cikgu diaorang jugak hehehehe.. kasi up sikit cikgu diaorg nih... :)

Cikgu Adham said...

ah haa.. khairul.. thank for the coment. actually bdak kat cni kena guna sepenuhnya potensi dlm kelas.. kalo asyik study je... diaorg akan boring.. so sekali sekala bila belajar melalui aktiviti... mereka akan lebih rasa menyeronokkan.. maka kelas tidak akan boring

maria_the_babylove said...

wah.. kad aku first kuar.. dah tau dah.. memang aku terer punyer.. pape pun.. haha..

Cikgu Adham said...

ceh maria.. jgn bangga diri sgt beb heh heh heh.. semua kad ada keistimewaan tersendiri.. yang penting kamu semua antar tepat pada masanya

maria_the_babylove said...

haha.. jangan r marah... huhu.. aku letak gambaq org utan sane.. cute x? hahaha...

maria_the_babylove said...

sappe ek orang utan tu?

Cikgu Adham said...

Entah la.. org utan tu sape py.. tp tu la kreativiti sahabat2 kelas kamu snd

Cikgu Adham said...

semua org menialainya heh heh heh

maria said...

sape yang menilainye?

Cikgu Adham said...

semua yang melihat dlm blog ni la

Popular Posts

Bismillah

Salam sayang dari kejauhan buat isteriku yang sentiasa menghitung hari untuk bertemu suaminya.

Jentera Z1000

Jentera Z1000
Satu kepuasan

Renungan