About Me

header ads

Rutin di SMK Selirik

Bangun pagi, kawe mcm biasa la naik unta kawe ke sekolah... Tak jauh sgt, kurang 3km dr rumah sewa.... kat Kapit nih rasa sejuk juga kalo nak dibandingkan dengan pagi di semenanjung.. nih adalah Kelea Pra-Universiti SMK Selirik U6B. Kawe jadi guru tingkatan untuk kelas nih.. Ok juga heh heh pengalaman pertama terus jadi form teacher... hanya 18 orang je students, semuanya Iban. seronok jaga mereka... bila ajar form 6, rasa ok juga la, pasal students form 6 nih lebih matang berbanding dengan lower form lain..

malam pulak.... walaupun pelajar Muslim minoriti kat SMK Selirik, jadi guru yang dekat dengan sekolah akan datang la berjemaah pada setiap malan jumaat dan buat bacaan Yasin.. nih pon satu program untuk menggalakkan pelajar Muslim di sini agar lebih biasa dengan majlis keagamaan. kebiasaannya pelajar Muslim di sini banyak ketinggalan dalam Pendidikan Islam sekali gus memberi kesan kepada pengamalan amalan kerohanian mereka..

nih di depan rumah sewa kawe.. gambar diambil sebelum bertolak ke sekolah.. masa nih jam 6.30 pagi.. tapi dah pun cerah...

Post a Comment

0 Comments